درباره ما


به انیمیشن 20 خوش آمدید


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 80
بازدید هفته : 95
بازدید ماه : 2887
بازدید کل : 118496
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 29
تعداد آنلاین : 1

انیمیشن 20
معرفی و دانلود انیمیشن های بلند و کوتاه


قدیمی‌ترین نمونه‌های تلاش برای بدست آوردن توهم حرکت در طراحی ایستا را می‌توان در نقاشی‌های دوران نوسنگی غارها پیدا کرد، در جائیکه حیوانات با چندین شکل پای روی‌هم افتاده مجسم شده‌اند، که آشکارا کوششی برای رساندن احساس حرکت است. سفالینه‌ای متعلق به مردم شهر سوخته یافت شده است که نقوش روی این جام، تکراری هدفمند دارد و حرکت را نشان می‌دهد. تکراری که پایه و اساس هنر انیمیشن امروز است.

پویانمایی طراحی شده روی سفال یافت شده در شهر سوخته که در حال حاضر در موزه ملی ایران قرار دارد



امیل کول (به فرانسوی: Émile Cohl) (1875-1936) انیماتور و سینماگر فرانسوی و پیشگام انیمیشن فرانسه و آمریکا بود.

آثار کول که بیش از یکصد اثر تخمین زده می‌شود دارای سطحی بالا از نظر کیفی هستند. او در سال ۱۹۱۳ یک فیلم عروسکی زیبا به نام چوب کبریت‌های سحر آمیز ساخت که از آثار اولیه فیلم عروسکی محسوب می‌شود. از دیگر آثار او درام در میان عروسک‌ها (۱۹۰۸) بارون کراک (۱۹۱۳) و ماجراهای یک برگ (۱۹۱۲-۱۴) را می‌توان نام برد که در آمریکا تهیه کرد.

 



هایائو میازاکی (به ژاپنی: 宮崎 駿 Hayao Miyazaki) (متولد 5 ژانویه 1941 در توکیو) کارگردان معروف ژاپنی آثار پویانمایی است. وی علاوه بر کارگردانی، طراح، گرافیست، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده فیلم‌های پویانمایی است. او در پروسه ای که بیش از پنجاه سال به طول انجامید، تحسین بین‌المللی را به عنوان آفریننده ی فیلم های انیمیشن بدست آورد و به همراه ایسائو تاکاهاتا ، استودیو انیمیشن و فیلم Ghibli را بنا نهاد. موفقیت های میازاکی در حد انیماتور والت دیزنی نیک پارک و کارگردان آمریکایی، Robert Zemeckis است. او در Bunkyō واقع در توکیو متولد شد ، میازاکی انیمیشن حرفه ای خود را در سال 1961 زمانی که به Toei انیمیشن پیوست آغاز کرد. در آنجا، میازاکی به عنوان هنرمند طراح In-Between برای انیمیشن سفرهای گالیور فراتر از ماه کار می کرد و در این فیلم ایده های خود را در فیلم گنجاند و بدین صورت پایان فیلم را رقم زد. او درآن دهه به کار در نقش های مختلف در صنعت انیمیشن ادامه داد تا زمانی که قدرت کارگردانی اولین فیلم برجسته خود لوپین III: قلعه Cagliostro که در سال 1979 منتشر شد را پیدا کرد. پس از موفقیت فیلم بعدی او ( Nausicaä از دره باد) او به همراه ایسائو تاکاهاتا استودیو Ghibli بنا نهاد. از آن به بعد(تا زمان بازنشستگی موقت خود در سال 1997 پس از ساخت شاهزاده مونونوکه) او تولید بسیاری از فیلم های برجسته را بر عهده گرفت .


با اینکه فیلم های میازاکی به مدت طولانی موفقیت های تجاری و منتقدانه ای را در ژاپن بدست آوردند، او تا حد زیادی در غرب ناشناخته باقی‌مانده بود تا زمانی که میراماکس فیلم شاهزاده مونونوکه را منتشر کرد. این فیلم بالاترین فروش در ژاپن را داشت( تا آنکه در سال 1997 توسط فیلم تایتانیک رکوردش شکسته شد) و این اولین فیلم انیمیشنی بود که که جایزه ی تصویر سال (Picture of the year) را در جوایز آکادمی ژاپن گرفت . میازاکی پس از زمان بازنشستگی موقت خود با Spirited Away به انیمیشن بازگشت. این فیلم حتی فروش تایتانیک را نیز در ژاپن شکست و موفق به دریافت جایزه ی تصویر سال (Picture of the year) در جوایز آکادمی ژاپن شد و اولین فیلم انیمیشن برنده جایزه اسکار بود و همچنین برنده خرس طلایی جشنواره فیلم برلین شده‌است.

 

هایائو میازاکی در ٥ ژانویه ١٩٤١ به عنوان دومین فرزند از خانواده یک پیمانکار هواپیما در توکیو زاده شد. ولی در پی فرار از بمبارانهای امریکائی‌ها خانواده وی به شهر اوتسونومیا در ١٠٠ کیلومتری و شمال توکیو، شهری که او در آن بزرگ شد، نقل مکان کردند. پس از اتمام مدرسه، تحصیلات دانشگاهی خود را در زمینه‌ی علوم سیاسی و علم اقتصاد به پایان رساند.او در سال ١٩٦٣ به استودیوی تولید فیلم توئی پیوست. در این استودیو، میازاکی به پیشرفت کاری خارق‌العاده‌ای دست یافت و از آن پس به عنوان طراح در سریال‌های مختلف انیمیشنی دعوت به کار شد. از جمله این انیمیشن‌ها میتوان به سری کارتون‌های هایدی سال ١٩٤٧، اشاره کرد.

در سال ١٩٧٩ با نوشتن فیلم قصر کاگلیوستر، رویای فیلمنامه‌نویسی او به حقیقت پیوست. در آغاز سال‌های دهه ١٩٨٠ با فیلمنامه‌نویسی کارتون مانگا و ناوزیکائه، که داستان تلاش دختریست برای ادامه زندگی در دنیایی عجیب و نامهربان، او بزرگترین پروژه فیلم کارتونی خود را به انجام رسانید. وی در سال ١٩٨٥ به اتفاق ایسائو تاکاماتا، استودیویی بنا نهاد که بعدها دارای شهرتی جهانی و عملاً سکوی ترقی و پیشرفت حرفه‌ای برای سایر هنرمندان در زمینه‌ی پویانمایی شد. مانگا در سال ١٩٨٢ به اکران آمده و درست همانند ناوزیکائه موفقیت چشمگیری در سطح جهانی کسب کرد. درآمد حاصل از فروش این فیلم امکان تاسیس استودیوی ژیبلی و در نتیجه مکان و امکان تولید فیلم‌های سایر فیلمسازهای مستعد نیز فراهم آورد.

میازاکی در کنار فیلمهای کوتاه، هفت فیلم سینمایی نیز در استودیوی ژیبیل تولید کرد. و با همین رویداد، او یکی از مهمترین نمایندگان تولید انیمیشنهای ژاپنی شد.

در سال ١٩٩٧، پس از ساخت فیلم پرنسس مونونوکه که در آن دوره از موفق‌ترین انیمیشن‌ها بود، میازاکی عقب‌نشینی خود را از مقام کارگردانی اعلام کرد تا جایی برای استعدادهای جوان‌تر باز کند و البته در سال ٢٠٠١ دوباره به عرصه کارگردانی بازگشت. بازگشتی پر سر و صدا با فیلم شهر اشباح، فیلمی که رکورد پرفروشترین فیلم‌های انیمیشن در سطح جهانی را به خود اختصاص داد و جوایز خرس طلایی در سال ٢٠٠٢ و اسکار ٢٠٠٣ را از آن خود کرد.
آخرین فیلم میازاکی قصر متحرک هاول در سال ٢٠٠٤ به سینماها راه یافت. پروژه بعدی او پونیو روی صخره کنار دریا نام داشت که در ژوئیه سال ٢٠٠٨ در سینماهای ژاپن در اولین دور اکرانش، بیش از ١,٢ میلیون بیننده داشته‌است . این فیلم در سال ٢٠٠٨ برای شرکت در شصت و پنجمین فستیوال فیلم ونیز دعوت شد. در سال ٢٠٠٦ فیلمی با نام حکایت دریای زمین نیز توسط پسر میازاکی، گورو میازاکی بدون کوچترین دخالت او در همان استودیوی فیلم ژیبیلی ساخته شد. بعد از دو سال تاخیر میازاکی اینبار با دنیای اسرار آمیز آریتی در سال 2010 به سینما بازگشت (که در این فیلم نویسندگی و تهیه کنندگی را بر عهده داشت) این فیلم در آمریکا بسیار فروش کرد و جزو 4 انیمه برتر آمریکا قرار گرفت . 
بعد از آن و در سال 2011 میازاکی پرژه بعدیش که فیلم از بالا بر روی تپه لاله ها بود (در این فیلم نویسنده و تهیه کننده بود و کارگردان پسرش «گورو میازاکی») را ارائه داد که داستان دختری بود که پدرش را در جنگ بین ژاپن و کره از دست داده بود و میازاکی بر خلاف فیلم های دیگرش بیشتر به مسائل کشورش پراخته بود .  بالغ بر 445000 نفر این فیلم را در زمان اکران دیده اند .  بعد از آن میازاکی به مدت دو سال فیلمی را روی پرده سینما نبرد تا سال 2013 که با فیلم باد بر می خیزد به سینماها بازگشت که این فیلم اعتراضات زیادی را هم برای او به دنبال داشت . تا جایی که به او اتهام حمایت از سازنده ی هواپیماهای جنگی را که باعث جنگ افروزی بیشتر میشوند زدند و گفنتد فیلم جدید او کاملاً سیاسی است و جبهه گیری های خود او را نشان می دهد .

در فیلم‌های میازاکی می‌توان به آمیختگی فرهنگ سنتی از یک سو و تکنیک مدرن و نابودی طبیعت از سویی دیگر اشاره کرد. میازاکی در مصاحبه‌ای می‌گوید: من به مرحله‌ای رسیده‌ام که جز ساختن فیلمهایی که در آنها از مشکل انسانیت به عنوان بخشی از اکوسیستم اشاره نشده باشد، راهی ندارم. میازاکی برای نشان دادن این موضوع از نشانه‌های ژاپنی و اروپایی استفاده کرده‌است. به عنوان مثال موضوع فیلم قصر متحرک هاول با اینکه رمانتیک است و در قصری زیبا و رمانتیک در الزاس آلمان است، ولی در عصر ماشین و صنعت اتفاق می افتد. موضوع داستانی فیلم بر اساس آتش سوزی و ویرانی شهر کولمار بر اثر اصابت یک بمب هوایی است، تصاویر این فیلم تکان‌دهنده و تاثیرگذار، در واقع به نوعی صنعت زدگی، ناسیونالیسم و میلیتاریسم را به سوال می کشند. فیلم شاهزاده مونونوکه نیز از مضمونی مشابه برخوردار است. شخصیت اول این فیلم پسری است که شاهزاده قبیله ی خود بوده و به دلیل جنگ با یک خدا و لمس شدن و اهریمنی شدن دستش توسط او که به وسیله انسان ها با گلوله ای آهنین به موجودی اهریمینی تبدیل شده بود، از قبیله جدا میشه و تمام تلاش خود را می کند تا بین خدایان جنگل و دختری به نام «مونونکه»، که بزرگ شده ی جنگل و گرگ ها است، با کارکنان کارخانه ذوب آهن و رئیسشان دوستی برقرار کند.

در این فیلم هم تکنیک مدرن با موجودات و نیروهای تخیلی نشات گرفته از روایت‌های سنتی ژاپنی است، سر و کار دارد. اغلب قهرمان‌های فیلم‌های میازاکی نقشی واسطه‌ای بین سنت و صنعت (مدرنیته) دارند. یکی از موضوعاتی که میازاکی همواره آن را به تصویر کشیده‌است نیز هواپیماهای فانتزی و یا همان کشتی‌های هواگرداست و به علت جاافتادگی این هواپیماهای فانتزی در فیلمهای میازاکی در قرن ١٩ میتوان فیلمهای او را جزو دسته فیلمهای استیم پانک شمرد.

 

 



سه شنبه 10 بهمن 1391برچسب:درمورد آقای خط La Linea, :: 14:57 ::  نويسنده : AHMAD

آقای خط (به ایتالیایی: La Linea)‏ یک مجموعهٔ تلویزیونی انیمیشنی ایتالیایی ساخته شده توسط اوسوالدو کاواندولی است. این مجموعه شامل ۹۰ قسمت ۲ یا ۳ دقیقه‌ای می‌شود و در ابتدا بین سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۸۶ میلادی در کانال ایتالیایی آرای آی پخش شد.

اوسوالدو کاواندولی

این انیمیشن، طراحی دو بعدی ساده‌ای از کاراکتر اصلی (که با نام آقای خط شناخته می‌شود) به صورت نیم‌رخ است که روی یک خط بی‌انتها —که خود او نیز جزئی از خط است— راه رفته و با موانعی روبرو می‌شود و غالبا از طراح می‌خواهد تا برایش راه حلی بیابد.                                                                 

 



 


کمپانی والت دیزنی چند دهه خوشی و تفریح را با پارکهای تفریحی، سریالهای تلویزیونی و تعداد زیادی فیلم و انیمیشن را برای خانواده ها به ارمغان آورده است.

والت دیزنی، موسس کمپانی در سال 1901 در شیکاگو متولد شد. پدر وی، الیاس برای یافتن شغل خانواده را در سراسر غرب میانه گرداند. دیزنی جوان در شرایط سختی بزرگ شد و از 9 سالگی به عنوان کارگر روزنامه مشغول به کار شد.

طراحی مفری برای دیزنی ایجاد کرد و در سن 14 سالگی در موسسه هنر کانزاس نام نویسی کرد. هنر وی چند صباحی در پایان جنگ جهانی اول وقتی در 16 سالگی به عنوان راننده آمبولانس خدمت می کرد، متوقف ماند. در سال 1919 به آمریکا برگشت و مشغول تهیه آگهی های تجاری شد. او به همراه Ub Iwerks در کانزاس سیتی استودیوی فیلم Laugh-O-gram را راه اندازی و آغاز به ساخت چند سری کارتون براساس قصه های پریان کرد. در این کار انیماتورهای برجسته ای مانند هیو هارمن، رادولف آیسینگ و فریز فرلنگ به دیزنی و ایورکز پیوستند. دیزنی در سال 1923 فیلم کوتاهی با نام آلیس در سرزمین کارتونی را با ترکیب فیلم و انیمیشن تولید کرد. در حین تکمیل این فیلم دیزنی ورشکسته شد.

در سال 1923 به دنبال ورشکستگی این شرکت، والت به برادر خود Roy O. Disney در هالیوود ملحق شد. وقتی او به West Coast رسید از نیویورک خبر رسید که یک کمپانی مشتاق خرید حقوق یکی از کارتونهای دیزنی با نام کمدی های آلیس است. یک توزیع کننده فیلم به نام M.J. Winkler برای خرید هر حلقه مبلغ 1500 دلار پیشنهاد داد و دیزنی به عنوان شریک تولیدی به وی پیوست. تیم کانزاس سیتی در کالیفرنیا به دیزنی ملحق شد و در 4 سال آتی بخش عمده فیلمهای آلیس را تولید کرد.

در سال 1927 دیزنی اولین سری فیلم تمام انیمیشن خود با نام Oswald the Lucky Rabbit را آغاز کرد که با تحسین عمومی روبرو شد. توزیع کننده فیلم حقوق این شخصیت را از آن خود کرد و سود دیزنی تنها چند صد دلار بود. در همین حین فکر ساختن یک موش با نام Mortimer به ذهن وی خطور کرد. با پافشاری همسرش دیزنی نام موش را به میکی ماوس تغییر داد، چند پیش طرح آماده کرد و با برادرش شروع به ساختن چندین فیلم میکی ماوس با پول خود نمود. دو کارتون میکی ماوس به صورت صامت تولید شدند: Plane Crazy و Gallopin' Gaucho در سال 1928.

(تصویر والت دیزنی)

 


در سومین فیلم میکی ماوس دیزنی تصمیم گرفت گام جسورانه ای بردارد و به Steamboat Willie صدا اضافه کند. کارتون با پس زمینه موسیقیایی ساده ای همراه شد.

توزیع کننده های فیلم به ایده دیزنی خندیدند. سرانجام یکی از آنها، Pat Powers فیلم Steamboat Willie را در سینماها اکران کرد. این اولین کارتون میکی ماوس بود که اکران می شد. تماشاگران فیلم را تحسین کردند و ناگهان دیزنی در انیمیشن به موفقیتی بزرگ دست یافت. در سال 1935 نیویورک تایمز میکی ماوس را معروفترین و محبوبترین تصویر بین المللی آن زمان خواند. در ضمن دیزنی از انتقادهایی که او را کارتونیستی با توانایی معمولی معرفی می کردند، رنج می برد. (Iwerks مسوول اصلی طراحی میکی ماوس و سایر شخصیتها بود.)

در دهه 1930 کمپانی والت دیزنی کارتونهای فراوانی را با حضور میکی ماوس و شخصیتهای مکمل همراهش دانلد داک، پلاتو و گوفی و نیز سری Silly Symphonies ، کارتونهای کوتاه همراه با موسیقی کلاسیک یا موسیقی کارل استالینگ موسیقی دان برجسته ای که موسیقی متن بسیاری از بهترینهای دیزنی و برادران وارنر را ساخت، تولید کرد. یکی از این کارتونها Flowers and Trees در سال 1932 بود که اولین کارتون ساخته شده تکنی کالر با سه رنگ بود و نیز اولین کارتونی بود که جایزه اسکار دریافت داشت. محبوب ترین کارتون Silly Symphonies کارتون The Three Little Pigs در سال 1933 بود که اسکار دیگری را از آن خود کرد.



پروژه های میکی ماوس سرمایه کافی برای سایر برنامه های والت دیزنی از قبیل ساخت چندین فیلم بلند و پیشرفت در فیلمهای تکنی کالر به همراه داشت. اولین فیلم بلند دیزنی با نام سفید برفی و هفت کوتوله در سال 1937 اکران شد. سفید برفی انقلابی در صنعت انیمیشن به وجود آورد و ثابت کرد که انیمیشن می تواند وسیله مناسبی برای نمایش داستانهای بلند باشد. دیزنی از رئال بودن انیمیشن حمایت کرد که مخالف سبک آنارشیست دیگر استودیوها بود. صحنه های کارتونهای دیزنی مانند فیلمهای معمولی درست شده و فریم بندی می گشتند و جنبه سورئال شخصیتها در کمترین میزان حفظ می شد. گرچه به همین خاطر منتقدان معترض بودند که دیزنی تجربه گرایی را کمرنگ می کند ولی در موفقیت سفید برفی و فیلمهای انیمیشن بعدی شکی نیست.

انیمیشن بلند "پینوکیو" (1940) با شخصیتهای پیچیده و ارائه جزییات دقیق احتمالاً عالی ترین دستاورد دیزنی است. فانتازیا (1940) که شامل چند سری تصاویر انتزاعی ترکیب شده با موسیقی های کلاسیک بود همچنان مورد بحث است. دامبو (1941) و بامبی (1942) نیز به عنوان کارهای عالی شناخته می شوند که این به خاطر به کارگیری شگردهایی است که دیزنی اولین بار در پینوکیو از آنها استفاده کرد مثل موسیقی، کمدی، غم انگیزی، ماجراجویی، وحشت حقیقی. عنصر آخر جزیی از فیلمهای بلند دیزنی بود. از دیگر فیلمهای بلند کمپانی Saludos Amigos در سال 1943 رامی توان نام برد.

در سال 1941 با اعتصاب 3 ماهه انیماتورهای استودیو، دیزنی با مانع بزرگی مواجه شد. خود دیزنی وارد عمل شد و بسیاری از انیماتورهای سطح بالای استودیو وادار به استعفا شدند. حالت پرشور استودیو ضعیف گشته و در دهه بعد کمپانی کارهایی با سطحی پایین تر از پینوکیو یا دامبو تولید کرد و به جای آن بر ساخت کارتون کوتاه، مستند طبیعی و فیلمهای بلند با ترکیب فیلم و انیمیشن مانند The Three Caballeros در سال 1945 و Song of the South در سال 1946 متمرکز شد. کارتونهای بلندی مانند سیندرلا (1950)، آلیس در سرزمین عجایب (1951) و پیتر پن (1953) با نیروی خوبی ساخته شدند ولی بسیاری احساس کردند که این فیلمها از در حد و اندازه فیلمهای اوایل دهه 40 نیستند. "لیدی و ترامپ" (1955) بازگشت فرم به شکل سابق بود ولی توجه دیزنی به شکل فزاینده ای به فیلمهای بلند، تولیدات تلویزیونی و پارک تفریحی جدیدش، Disneyland که در سال 1955 در Anaheim کالیفرنیا افتتاح شد، اختصاص داشت. در همین حین دیزنی کمپانی پخش کننده جدیدی به نام Buena Vista را تاسیس کرد تا کنترل کامل بر روی فیلمها و بازار آنها را تضمین کند.

در سال 1955، دیزنی به رویای دیگری، جامه عمل میپوشاند: ساخت پارک بزرگ تفریحی "دیزنی لند". "دیزنی لند" که در منطقه آناهایم (واقع در جنوب لس آنجلس) ساخته شده است، در تاریخ 17 ژوئیه 1955 گشایش یافت. گروه های شبکه های تلویزیونی در صحنه حاضر بودند تا لحظه به لحظه مراسم گشایش را در حالیکه حدود سی هزار میهمان، خیابان اصلی را پر کرده و به گشت زدن در دورترین نقاط پارک مشغول بودند، گزارش کنند. میلیونها نفر دیگر در منازل خود از طریق تلویزیون به تماشای مراسم نشسته بودند. تا کنون برای هیچ تشکیلات تفریحی، چنین تبلیغی نشده بود، و "دیزنی لند" یک شبه تبدیل به پدیده ای ملی شد.

 


دیزنی لند


"دیزنی لند" دنیایی بود برای خانواده ها، جایی که میشد در تمام طول روز، بگونه ای سیری ناپذیر، دوباره و دوباره از آن دیدن کرد. بازدیدکنندگان میتوانستند ساعتها به پرسه زدن در خیابان اصلی و تماشای مغازه های آن بپردازند. آنچه میان "دیزنی لند" و دیگر شهر بازیها تفاوت میگذاشت، این حقیقت بود که "دیزنی لند" شبیه پشت صحنه استودیوهای فیلمبرداری بود.

رشد دیزنی در خلال دهه های 1950 و 1960 ادامه داشت. برنامه های تلویزیونی موفقی مانند میکی ماوس کلاب، زورو و والت دیزنی تقدیم می کند، که با نامهای مختلفی (مانند Walt Disney's wonderful World of Color و The Wonderful World of Disney ) و در وقفه های زمانی مختلف در ابتدای قرن 21 همچنان تولید می شد، در این زمان ساخته شدند. انیمیشن های بلند باکیفیتی مانند زیبای خفته (1959)، 101 سگ خالدار (1961) و Winnie the Pooh and the Honey Tree در سال 1965 و نیز فیلمهای بلند خوبی مانند 2000 فرسنگ زیر دریا (1954)، Old Yeller در سال 1957، Darby O'Gill and the Little People در سال 1959، The Absent-Minded Professor در سال 1961 و The Incredible Journey در سال 1963 در همین دوره ساخته شدند. بهترین فیلم بلند والت دیزنی ماری پاپینز (1964) بهترین دستاورد هنری استودیو در دوره ای 20 ساله اعلام شد. این فیلم برنده 5 اسکار شد از قبیل اسکار بهترین هنرپیشه زن برای جولی اندروز و در 7 رشته دیگر نامزد دریافت جایزه گشت.

به خاطر تخصص گرایی دیزنی و استفاده از با کیفیت ترین تکنی کالر، فیلمهای او از نظر فنی و خلاقیت هنری در رده های بالا قرار داشتند. همچنین او دستی در دیگر پروژه ها داشت از قبیل Audio-Animatronics يا همان رباتهای خودکار و مجموعه تفریحی فلوریدا که بعداً تبدیل به Walt Disney World شد و دیزنی لند را کامل کرد.

دیزنی با استانداردهای هالیوودی هیچ وقت فردی پولدار به شمار نمی رفت. دلیل مهم آن این بود که او برای کمال ارزشی بیش از منفعت قایل بود. وی می گفت: "من برای کسب درآمد فیلم نمی سازم. من پول به دست می آورم تا بتوانم فیلمهای بیشتری بسازم." وقتی والت دیزنی در 15 دسامبر 1966 به خاطر سرطان ریه از دنیا رفت کمپانی در آشفتگی مالی به سر می برد ولی اقداماتی که پیش از مرگ طرح ریزی کرده بود آینده کمپانی را بیمه کرد. در سال 1965 وی 43 جریب زمین بایر برای جاه طلبانه ترین پروژه خود Walt Disney World Resort در مرکز فلوریدا خرید. "روی دیزنی" سرپرستی این پروژه را به عهده گرفت و این پارک در سال 1971 افتتاح شد.

کمپانی در دهه 1970 و 80 فیلمهای اندکی تولید کرد و بیشتر درآمد خود را از توزیع فیلمهای قدیمی و Disney World ، که یکی از بزرگترین مراکز توریستی دنیا شد، کسب می کرد. در سال 1977 انیماتورهای بزرگی مانند Don Bluth ، Gary Goldman و John Pomeroy از کمپانی بیرون رفتند و تلاشهای بعدی دیزنی مثل انیمیشن بلند The Fox and the Hound در سال 1981 در به دست آوردن جادوی روزهای طلایی استودیو ناکام ماند.

Ron Miller داماد دیزنی مسوول حیات مجدد دیزنی بود. او در اوایل دهه 1980 خط تولید کمپانی را وسیع تر و Touchstone Pictures ، شرکتی فرعی که به تولید فیلم برای مخاطبین بزرگسال اختصاص داشت را تاسيس كرد. این شرکت برخی از موفق ترین فیلمهای دهه 1980 و 90 را ساخت مثل Splash در سال 1984، The Color of Money در سال 1986، Three Men and a Baby در سال 1987، Who Framed Roger Rabbit? در سال 1988، صبح بخیر ویتنام در سال 1987، انجمن شاعران مرده در سال 1989، Pretty Woman در سال 1990، Father of the Bride در سال 1991، Ed Wood در سال 1994 و The Horse Whisperer در سال 1998. دیزنی به منظور حفظ تصویر تولید کننده سرگرمی خانوادگی از نام خود را بر محصولات Touchstone استفاده نکرد.

Michael Eisner به دنبال مشاجره کارگردانان در سال 1984 قدرت را از میلر گرفت و به ریاست کمپانی رسید و فصل جدیدی از توسعه فرمانروایی دیزنی آغاز شد. کمپانی دو شرکت فرعی دیگر را به مجموعه های خود افزود، تاسیس Hollywood Pictures (که اختصاص به تولید فیلم برای نوجوانان و جوانان داشت) در سال 1989 و خرید Miramax Films در سال 1993 (تهیه کننده فیلمهایی مانند پالپ فیکشن (1994)، گود ویل هانتینگ (1997) و شکسپیر عاشق (1998).)


شخصیت های معروف انیمیشن های کمپانی والت دیزنی

دهه 1990 از نظر تجاری برای دیزنی موفق ترین دهه بوده است. منادی شکوفایی مجدد اکران The Little Mermaid در سال 1989 بود، انیمیشن بلندی که به عنوان بهترین دستاورد دیزنی در بیش از 40 سال از آن یاد می شود. به دنبال آن انیمیشن های موفقی اکران شدند مانند دیو و دلبر (1991)، علاءالدین (1992)، شيرشاه (1994)، گوژپشت نوتردام (1996) و فانتازیا 2000 (1999). کمپانی با فیلم Tron در سال 1982 انیمیشن کامپیوتری را آزموده بود و با فیلمهای بسیار موفق داستان اسباب بازي (1995) و داستان اسباب بازي 2 (1999) به پتانسیل این فن آوری پی برد. فیلمهای بلند نیز با موفقیت روبرو شدند به ویژه 101 سگ خالدار (1996).

Robert Iger در سال 2000 به ریاست کمپانی رسید. در همین سال انیمیشن های بلند Dinosaur و The Emperor's New Groove به نمایش درآمدند. در سال 2001 Atlantis: The Lost Empire و کمپانی هیولاها اکران شدند. در سال 2003 فیلم دزدان دریایی کاراییب: نفرین مروارید سیاه اکران شد. در همین سال پیکسار توزیع فیلمهای انیمیشن دیزنی را متوقف کرد. انیمیشن برادر خرس و انیمیشن کامپیوتری در جستجوی نموی پیکسار نیز توسط دیزنی به نمایش درآمدند.

در سال 2005 باب ایگر به ریاست کل کمپانی رسید و جای مایکل ایسنر را گرفت. Chicken Little و وقایع شماری نارنینا اکران شدند. از دیگر کارهای اکران شده دیزنی Cars در سال 2006، دزدان دریایی کاراییب 2 (2006)، دزدان دریایی کاراییب 3 (2007)، Ratatouille در سال 2007، این فیلم اسکار بهترین انیمیشن بلند را از آن خود کرد، Enchanted در سال2007 و WALL-E در سال2008 را می توان نام برد.

استودیوهای والت دیزنی:

فیلمهای دیزنی تحت عنوان Walt Disney Pictures که شامل استودیوهای ذیل می باشد توزیع می شوند: استودیوی انیمیشن دیزنی، Pixar Animation Studios and Disney toon Studios ، Touchstone Pictures ، Hollywood Pictures و Miramax Films .


استودیوی انیمیشن والت دیزنی Walt Disney Animation Studios :

از عناصر کلیدی کمپانی والت دیزنی است و قدیمی ترین استودیوی انیمیشن موجود در جهان است. این استودیو در بربنک کالیفرنیا واقع شده است.



دستاوردها:

استودیوی انیمیشن دیزنی با نوآوری در صنعت انیمیشن شهرتی قابل ملاحظه به دست آورده است. برخی از این نوآوری ها عبارتند از:


- دوربین Multiplane ، چند سطحی (در سفید برفی ولی این دوربین اولین بار در انیمیشن کوتاه برنده اسکار The Old Mill استفاده شد.)
- انیمیشن با جلوه های ویژه رئال و شخصیت پردازی انسانی (در سفید برفی)
- پروسه های پیشرفته برای ترکیب فیلم زنده و انیمیشن با استفاده فیلم رنگی (در The Three Caballeros)
- استفاده از زیروگرافی در انیمیشن برای انتقال طراحی ها به ورقهای cel (این روش در 101 سگ خالدار پیشرفت یافت ولی اولین بار در صحنه های اندکی از زیبای خفته آزمایش شد و در انیمیشن کوتاه نامزد اسکار Goliath 2 به صورت کامل استفاده شد.)
- استفاده از متدهای تمام کامپیوتری برای نقاشی، آهنگسازی و ضبط انیمیشن بلند با سیستم CAPS - Computer Animation Production System

ازجمله دیگر دستاوردهای درخشان استودیو:

- اولین انیمیشن بلند تنی کالر - سفیدبرفی و هفت کوتوله
- اولین تصویر متحرک با صدای استریوفونیک - فانتازیا
- اولین انیمیشن بلند در CinemaScope - لیدی و ترامپ
- اولین انیمیشن بلند با CGI – The Black Cauldron
- اولین انیمیشن بلند با استفاده وسیع از انیمیشن کامپیوتری CGI – اولیور و کمپانی
- اولین انیمیشن با استفاده از رنگ دیجیتال – The Little Mermaid
- اولین و تنها انیمیشن نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم – دیو و دلبر

لیست انیمیشن های کوتاه برنده جایزه اسکار ساخته کمپانی دیزنی:

2001: For the Birds (محصول استوديو پيكسار)

1997: Geri's Game (محصول استوديو پيكسار)

1988: Tin Toy (محصول استوديو پيكسار)

1969: It's Tough to Be a Bird

1968: Winnie the Pooh and the Blustery Day

1954: Toot, Whistle, Plunk and Boom

1942: Der Fuehrer's Face

1941: Lend a Paw

1939: The Ugly Duckling

1938: Ferdinand the Bull

1937: The Old Mill

1936: The Country Cousin

1935: Three Orphan Kittens

1933-34: Tortoise and the Hare

1932-33: Three Little Pigs

1931-32: Flowers and Trees



پارکها و اماکن تفریحی:
پارکها و تفرجگاههای دیزنی تنها محلی برای شخصیتهای محبوب دیزنی نیستند بلکه "مکانی هستند که آرزوها تحقق می یابند." اولین تفریحگاه توسط خود والت دیزنی در سال 1952 ساخته شد که امروزه با نام Disneyland Park در Anaheim کالیفرنیا شناخته می شود.

از آن زمان پارکها و تفریحگاههای دیزنی توسعه یافته اند از جمله Disney Cruise Line (خط دریایی دیزنی)، هشت کلوب تفریحی دیزنی (با بیش از 100000 عضو)، Adventures by Disney (سفر به سراسر دنیا با تور دیزنی) و پنج تفرجگاه در 3 قاره دنیا (شامل 11 پارک که برخی از آنها متعلق به شرکتهای مستقل هستند):

تفرجگاه دیزنی لند، Anaheim کالیفرنیا
تفرجگاه جهانی والت دیزنی، Lake Buena Vista فلوریدا
تفرجگاه دیزنی توکیو، Urayasu شیبا
تفرجگاه دیزنی لند پاریس، Marne La Valle فرانسه
دیزنی لند هنگ کونگ، Penny's Bay جزیره لانتو

 

امضاء والت دیزنی



پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:پسرشجاع, :: 23:31 ::  نويسنده : AHMAD


پسر شجاع (به ژاپنی
: ドン・チャック物語 Don Chuck Monogatari) نام یک سریال کارتونی ژاپنی است. این سریال محصول استودیو Knack در بین سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۸ است.پسر شجاع در اوایل دهه شصت خورشیدی توسط شبکه اول تلویزیون ایران به فارسی دوبله و پس از آن چندین بار از این شبکه پخش شد. استقبال از این کارتون در آن زمان به حدی بود که روزنامه اطلاعات نیز مقاله‌ای را به آن اختصاص داد.پسر شجاع یک سریال اپیزودیک بود و هر قسمت آن یک داستان داشت. داستان‌های این کارتون در یک جنگل رخ می‌دهد و شخصیت اصلی آن یک بچه سگ آبی به نام پسر شجاع است.

شخصیت‌های این سریال به رسم کارتون‌های آن زمان به دو گروه مثبت و منفی تقسیم می‌شدند. یه جز پسر شجاع، شخصیت‌های زیر شخصیت مثبت این سریال بودند:

  • پدر پسر شجاع
  • خانوم کوچولو
  • خرس مهربون
  • دکتر (بز)

در کنار اینها سه شخصیت منفی زیر هم حضور داشتند:

  • شیپورچی (گرگ)
  • خرس قهوه‌ای
  • روباه مکار

همانطور که مشاهده می‌شود نام گذاری شخصیت‌های این سریال در نسخه فارسی آن بطور واضحی با توجه به فرهنگ فارسی زبانان انجام شده‌است.                                                                                                                                                 
   



پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:ملوان زبل, :: 17:48 ::  نويسنده : AHMAD

 

ملوان زبل (به انگلیسی: Popeye، به معنی چشم‌برجسته) یک شخصیت پویانمایی و داستان مصور است که توسط الزی کرایسلر سگار خلق شده‌است.

شخصیت ملوان زبل نخست در تاریخ ۱۷ ژانویه ۱۹۲۹ در کتابچه مصور روزانه «تیمبل تیَتر» به تصویر کشیده شدو پس از آن از محبوبیت زیادی برخوردار شد.

ملوان زبل از سال ۱۹۳۳ هم‌چنین در کارتون‌های مختلف ساخته استودیوی ماکس فلایشر و دیو فلایشر نیز ظاهر شده‌است.

ملوان زبل در داستان‌های پویانمایی، عاشق یک دختر خانم است و با یک ملوان قوی‌هیکل و بدشکل رقابت دارد. هر بار که این فرد قوی‌هیکل مزاحم آنان می‌شود ملوان زبل با خوردن اسفناج او را به دور پرتاب می‌کند و او را شکست می‌دهد.

ملوان زبل همیشه پیپی به دهان دارد و خلقیات او شبیه به ملوان ها است.

 



صفحه قبل 1 صفحه بعد

 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب
 
 
 

Up Page

نجوم | آپلود
کبوتران زمینی | گالری عکس
بازی آنلاین | قیمت طلا
کد پرش به بالای صفحه وب
X بستن تبلیغات
X بستن تبلیغات